Doelen bereiken.

Vandaag wou ik het hebben over doelen bereiken. Maar eerst even iets anders. Zoals jullie in mijn voorstel post hadden gezien zou ik over mode, beauty en lifestyle gaat schrijven. Toch ben ik erachter gekomen dat dat niet is wat ik wil. Ik wil over lifestyle schrijven. Ik heb niet genoeg verstand over mode en beauty en dus is het onzin om er dan wat over te gaan vertellen. Hoe leuk ik het ook vind, toch blijft lifestyle me meer inspireren. Over lifestyle krijg ik ideeën en dat heb ik bij mode en beauty niet. Vandaar dat ik nu alleen nog maar over lifestyle schrijven.

Oké en nu het onderwerp doelen bereiken. Heb jij een doel dat je echt wil bereiken maar weet je niet hoe? Dan kan deze post jullie daar bij helpen. Zelf heb ik ook een aantal doelen, bijvoorbeeld sportiever worden en gezonder eten. Maar misschien wil jij wel minder geld uitgeven of sparen voor een vakantie. Het kan vanalles zijn.
Wat je er erg bij kan helpen is een plan maken. Omschrijf eerst wat je wil bereiken, dan waarom en wat je eind doel is. Als je het even niet meer aankan kijk dan naar je einddoel en dan weet je weer waar je het voor doet en krijg je misschien een duwtje in je rug.
Ook kan het helpen om aan je omgeving te vertellen wat je wilt bereiken. Zo weten de mensen om je heen dat ze er rekening mee kunnen houden. Wil je afvallen? Dan kan je moeder er rekening mee houden met koken bijvoorbeeld.
Je moet er natuurlijk ook in geloven dat je het kan en er positief over denken. Denk bij jezelf 'ik kan het' en 'het gaat me lukken' en natuurlijk niet iets als 'dit lukt me nooit'. Blijf positief, ook als je het even niet meer aankan.
En als laatste beloon jezelf als je het hebt bereikt of als je op de helft bent. Zo heb je weer genoeg kracht om er tegen aan te gaan met nieuwe doelen!

Ik hoop dat het heeft geholpen!

Liefs, Rianna.


Geen opmerkingen :

Een reactie posten