Budget Kruidnoten Battle

Hallo allemaal!

Het is weer november, dus de Sint is weer bijna in ons land. Dat betekent natuurlijk weer lekker veel snoepgoed eten. Maar welke zak kun je nou het beste kopen?

Daarom introduceer ik de Budget Kruidnoten Battle. In deze battle vergelijk ik twee verschillende zakken budget kruidnoten: kruidnoten van de Action (blauw) en kruidnoten van de Kruidvat (paars).



















De kruidnoten van de Action kosten 66ct voor een zak van 500 gram. De kruidnoten van de Kruidvat kosten 49ct voor een zak van 225 gram.

Bij het openen van de zakken kon ik een klein verschil ruiken. De kruidnoten van de Kruidvat ruiken iets meer kruidiger. (Ze ruiken allebei overigens heerlijk)







Deze kruidnoten in het blauwe bakje komen uit de zak van de Action.















De kruidnoten in dit oranje bakje komen uit de zak van de Kruidvat.











Wat mij meteen opviel is dat bij de oranje kruidnoten je de suiker erop gewoon kunt zien. Ook lijkt deze wat meer "gecracked". Ik vroeg me dus meteen af of hier ook werkelijk meer suiker in zit.







Dit zijn de voedingswaarden van de kruidnoten van de Action. Zoals je kunt zien zit hier per 100 gram kruidnoten 28 gram suiker in en 14 gram vet (waarvan maar 0,5 g verzadigd).


In deze foto kun je de voedingswaarden van de kruidnoten van de Kruidvat zien. Zoals je kunt zien zit er per 100 gram kruidnoten 31 gram suiker in en 11,3 gram vet (waarvan 5,5 gram verzadigd).
In de kruidnoten van de Kruidvat zit dus inderdaad meer suiker.







Wat me hier erg aan opviel is dat er maar zo weinig verzadigde vetzuren in de kruidnoten van de Action zit. Dit is dus de verantwoordelijkste keuze.


Wat betreft smaak verschilt het niet heel erg. De kruidnoten van de Kruidvat hebben iets meer smaak en zijn iets zoeter. De kruidnoten van de Action zijn daarentegen iets minder hard en proeven iets crèmeriger.

Ik vond de kruidnoten van de Kruidvat voor mij wat te zoet. Ik wijs daarom de kruidnoten van de Action uit als winnaar van de Budget Kruidnoten Battle.

xx
Inge

2 opmerkingen :

  1. Leuke post! Je moet eens die van de ZOA actie proberen, dat zijn voor mij echt de beste pepernoten van Nederland!

    BeantwoordenVerwijderen